سفر به کوش آداسی

 اگر از افرادی که تا به حال به ترکیه سفر کرده اند بخواهید که یک شهر ساحلی خوب آن را نام ببرند، شک نکنید کوش آداسی خواهد بود. با خرید تور کوش آداسی می توانید به شهر افتاب و دریا سفر کنید و تعطیلاتی به یاد ماندنی را برای خودتان رقم بزنید. در کنار این تور، تورهای دیگری مانند تور آنتالیا و تور استانبول هم هستند که آن ها هم محبوبیت بسیار زیادی دارند. شاید تا حالا از خود پرسیده باشید که چرا پیشنهاد می کنیم حتما به کوش آداسی سفر کنید... در ادامه ی این مطلب جواب سوالتان را خواهید گرفت.

جزیره ی کبوتر را ببینید...

در نزدیکی بندر کوش آداسی جزیره ای سحر انگیز به نام جزیره ی کبوتر وجود دارد که در آن می توان بقایای قلعه ی قرن سیزدهمی ای را دید. همه ی گردشگران در سفر به کوش آداسی سعی می کنند تا از این جزیره دیدن کنند چرا که یک مکان عالی برای قدم زدن در کنار دریاست و همچنین یک کافه ی دوست داشتنی دنج و منحصر بفرد هم در آن جا وجود دارد. پیشنهاد می کنیم در صورتی که خواستید از این جزیره دیدن کنید، حتما موقع عصر و هنگام غروب خورشید به آن جا بروید تا ببینید که منظره ی روبرویتان تا چه اندازه شگفت انگیز خواهد بود...
لیدیز بیچ (ساحل خانم ها) را از دست ندهید...
قطعا یکی از بهترین سواحل کوش آداسی را باید لیدیز بیچ دانست که در فاصله ی دو کیلومتری از شهر کوش آداسی قرار دارد. ساحلی که پر است از کافه های رنگاوارنگ. وقتی به این ساحل می روید می توانید برای بهره بردن از آفتاب به بهترین شکل ممکن، یکی از آن صندلی و چترهای معروف را اجاره کنید و روی آن زیر نور خورشید لم دهید. جای تعجب نیست که وقتی در تابستان به آنجا می روید می بینید که پر است از توریست های خارجی از کشورهای مختلف، البته اگر در وسط هفته به این ساحل بروید، با جمعیت کمتری روبرو خواهید شد.
پرینه را از یاد نبرید...
شاید در برنامه ی سفرتان به کوش آداسی، دوست داشته باشید به جز لذت بردن از آفتاب و ساحل، کارهای دیگری هم انجام دهید... در این صورت حتما از پرینه دیدن کنید. پرینه کجاست؟ پرینه یک منطقه ی تاریخی است که دوران شکوه آن به قبل از دوران میلاد مسیح برمی گردد، ستاره ی اصلی و بی رقیب این شهر، جایی نیست به جز معبد آتنا و البته تئاتر 6500 نفره ای که از آن دوران خیلی خوب باقی مانده است. می توانید در جریان سفر به کوش آداسی، یک سفر نیم روزه هم به پرینه داشته باشید در ضمن، دوربین عکاسی تان را فراموش نکنید!
شبه جزیره دیلک (Dielek) جایی است که از یادتان نخواهد رفت...
اگر از افرادی که با تور کوش آداسی، سفر به کوش آداسی داشته اند سوال بپرسید که آیا شبه جزیره دیلک را می شناسند یا نه و یا این که از آن جا دیدن کرده اند یا نه، به احتمال زیاد جواب نه می شنوید. دلیلش هم این است که این مکان را کمتر کسی می شناسد، به همین خاطر هم هست که پیشنهاد می کنیم شما حتما از آن دیدن کنید چرا که این دلیل خوبی است که نشان می دهد آن جا هنوز هم دست نخورده باقی مانده است، آن هم قبل از اینکه جایش لو برود! شبه جزیره دیلک جایی است با مناظر کوهستانی دیدنی و فوق العاده و در واقع یک پارک ملی است که در فاصله ی 26 کیلومتری از کوش آداسی واقع شده است، در این پارک با ساحل فوق العاده ای روبرو می شوید و آب های تمیز و نسبتا آرام آن را هم کمتر جایی برای شنا دارد.  غار زئوس هم یکی دیگر از مکان های دیدنی این پارک و فرصتی عالی برای گشت و گذار و پیاده روی است.

دیدیما (Didyma) جایی به بلندای تاریخ...

دیدیما در واقع یک معبد بسیار قدیمی و دومین معبد بزرگ باستانی دنیا است. اگر سری به این مکان بزنید با ستون های بسیار بلندی مواجه می شوید که در واقع بقایایی از معبد آپولو هستند که روزگاری تعداد این ستون ها به 122 عدد هم می رسید با این حال طبیعتا با گذشت زمان و عوامل مختلف، این معبد و ستون های آن از بین رفته اند و تعداد اندکی از آن ها باقی مانده است. دیدیما هم در فاصله ی 77 کیلومتری از کوش آداسی واقع شده است.