معرفی جاذبه های توریستی ایتالیا

 ایتالیا، زادگاه امپراتوری روم و رنسانس، کشوری غنی از شاهکارهای هنری و معماری است و بیشتر از هر کشور دیگری در جهان دارای میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو است. بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا، تنها به هنر و معماری ختم نمی شود بلکه جاذبه های طبیعی آن از جمله کوه ها، دریاچه ها و سواحل چشمگیرش شهرت خاصی در میان مردم جهان دارد. در لیست زیر به معرفی دوازده تا از برترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری ایتالیا پرداخته شده است.

 
1.    کولوسئوم colosseum
کولوسئوم یکی از دیدنی ترین جاذبه های ایتالیا است. این آمفی تئاتر عظیم که توسط امپراتوری روم ساخته شده است در نوع خود بزرگترین است و الگویی برای اماکن ورزشی مدرن کنونی محسوب می شود. این بنا برای میدان و محل نمایش ها و نبرد های عمومی ساخته شده است.کف چوبی آن به وسعت 83 در 48 متر است زیر آن دو ردیف تونل ها، اتاق ها، سلول ها و محل های عبور گلادیاتور ها، کارگران، حیوانات وحشی و انبارها قرار گرفته است. امروز این سازه توسط ساختمان ها و بناهای مدرن احاطه شده است و یادآور برجسته ای از دوران باستان و تاریخ گسترده روم است.
 
جاذبه های ایتالیا - colosseum
 
2.    کانال های ونیز
با سوار شدن به گوندولا ، می توانید از میان کانال های ونیز عبور کنید و به تماشای اطراف ونیز بپردازید. گوندولا سواری سنتی است که مسافران قرن ها از آن لذت می برند. ونیز یک شهر جزیره ای است و کانال های آب از دیرباز خیابان های اصلی شهر محسوب می شده است که به وسیله معابر باریک به هم متصل شده اند. روی این کانال ها، ساختمان های قدیمی وجود دارند که تقریبا صد ها سال بدون تغییر باقی مانده اند و به جذابیت عاشقانه این شهر می افزایند. گرند کانال، معروف ترین آبراه و محبوب ترین مکان برای عکاسی های جذاب از ونیز است. بهترین راه برای دیدن کاخ ها و خانه های بزرگ، با گودولا از Vaporetto در امتداد کانال بزرگ حرکت کنید و از منظره زیبای آن لذت ببرید.
 
3.    شهر پومپئی 
آتشفشان کوه Vesuvius در سال 79 میلادی فوران کرد و با گدازه های خود، شهری را ویران کرد. این فوران، بسیاری از گنجینه های هنری این شهر از جمله نقاشی های دیواری، معرق و مجسمه هایی که با خنک شده گدازه های بوجود آمدند، را حفظ کرد. پس از چندین قرن حفاری و کاوش، بقایای خانه ها، بازار ها، حمام ها، معابد، تئاتر ها، خیابان ها و بقایای انسانی آشکار شد. گردشگران می توانند در خیابان های قدیمی این شهر قدم بزنند و مهندسی مربوط به بیش از دو هزار سال قبل توسط رومی ها مورد استفاده قرار گرفته را مشاهده کنند.
 
4.    برج کج پیزا
برج پیزا، یکی از جاذبه های گردشگری بسیار دیدنی در شهر پیزا است و شهرت جهانی این برج که از نقض آن ایجاد شده باعث شده است که سالانه بسیاری از گردشگران از شهر پیزا بازدید کنند. ساخت این برج در هزار و صد و هفتاد و سه آغاز شد و هنگامی که ساخت آن به طبقه سوم رسید خمیدگی آن شروع شد. پیش از مرمت آن در دهه 1990، پیش بینی شد که این برج تا سال 2000 سرنگون خواهد شد. اما امروزه بازدیدکنندگان می توانند از پلکان برج بالا بروند و مشاهده از منظره خارق العاده شهر لذت ببرند. برج پیزا یا برج کج که با نام La Torre Pendente نیز شناخته می شود در میدان میراکلی در محوطه ای مشترک با کلیسای جامع بسیار زیبای رومانی سانتا ماریا آسونتا و تعمیدگاه واقع شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، وجود آثار برجسته حکاکی سنگی قرون وسطایی آن است.
 
مکان های دیدنی ایتالیا - برج کج پیزا
 
5.    دریاچه کومو
این دریاچه، یکی از دیدنی ترین مناطق ایتالیا است که با کوه ها احاطه شده و شهر های کوچک و زیبایی در اطراف آن قرار گرفته است. در زمان امپراتوری روم، این دریاچه محل تجمع ثروتمندان بود که باعث شد ویلا ها و کاخ های بسیار زیبایی در کنار این سواحل جنگلی ساخته شود و بسیاری از آن ها دارای باغ هایی که بر روی عموم باز هستند. آب و هوای معتدل و مدیترانه ای آن، ساحل این دریاچه را برای باغ ها ایده آل کرده است و همین باعث شده که تفرجگاه های زیادی برای گردشگران در آن ایجاد شود. در شهر های اطراف این دریاچه، صومعه ای وجود دارد که مربوط به قرن یازدهم است.
 
6.    ساحل آمالفی
این ساحل جز میراث جهانی یونسکو است که در بخشی از ساحل زیبای شبه جزیره سورنتین در جنوب ناپل و سورنتو واقع شده است. شهرهای تپه ای آن به طور بسیار دقیق در امتداد شیب دامنه های کوه به سمت دریا ساخته شده اند. شهرهای اصلی اطراف آن شامل شهر پوزیتانو و آمالفی هستند که کلیسای جامع آن با گنبد های رنگی از ویژگی های منحصر به فرد این شهرها هستند. 
 
7.    کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیور فلورانس
این کلیسا یکی از بهترین کلیساهای جامع در جهان است که به کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیور شهرت دارد و بر افق فلورانس مسلط است. این کلیسای جامع، بین قرن سیزدهم و پانزدهم ساخته شده است و معروف ترین قطعه این سازه گنبد های خارق العاده آن است که توسط فیلیپو برونلسکی در سال 1434 تکمیل شده است. برج ناقوس این کلیسای جامع در نزدیکی کلیسا و در میدان دومو واقع شده که پوشیده از سنگ مرمر توسکانی با معماری رومانی است. این برج توسط جوتو طراحی شده که محل ناقوس آن در 82 متری قرار گرفته و می توان از آن بالا رفت. با بالا رفتن از 414 پله به سکوی آن خواهید رسید و با منظره ای خارق العاده و زیبای شهر مواجه خواهید شد. روبروی این برج یک تعمیدگاه بسیار زیبا و با شکوه با در های تخته ای برنز قرار گرفته است و که به خاطر درهای برنزی اش مشهور است.