با جاذبه های گردشگری کانادا آشنا شوید

معرفي جاذبه هاي گردشگري و مکان هاي ديدني کانادا

کانادا به عنوان دومين کشور بزرگ جهان، داراي مناظر و چشم انداز هاي بسيار زيبا و مکان هاي منحصر به فرد براي گشت و گذار مسافران مي باشد. اين کشور داراي فرهنگي غني با فضايي پر جنب و جوش و پر از شگفتي هاي طبيعي باور نکردني است. اگر قصد سفر به کاناداي غربي را داريد بهتر است از پر بازديدترين جاذبه هاي آن يعني کوه هاي راکي و شهر هاي ونکوور، ويکتوريا و کلگري بازديد کنيد يا اگر قصد بازديد از کاناداي مرکزي را داريد برخي از محبوب ترين اماکن موجود در آن شامل آبشار نياگارا، تورنتو، اتاوا، مونترال و کبک سيتي مي شود. به گردشگراني هم که قصد سفر به استان هاي دريايي در شرق کانادا را دارند پارک زيباي ملي گروس مورن (Gros Morne) به همراه شهرهاي هاليفاکس و سنت جان توصيه مي شود. شمال کانادا را فراموش نکنيد زيرا به اندازه بخش هاي ديگر کانادا تأثيرگذار و قابل توجه است و از اماکن خاص موجود در شمال کانادا مي توانيم به تماشاي خرس هاي قطبي در حيات وحش و کشف مکان هاي زيباي دور افتاده مانند پارک ملي ناهاني و شهرهاي واتهورس (Whitehorse) و يلونايف (Yellowknife) اشاره نمود.

 
1.    آبشار نياگارا
آبشار نياگارا معروف ترين جاذبه طبيعي کشور کانادا است و هر سال ميليون ها نفر بازديدکننده را به اين کشور مي کشاند. با رانندگي از تورنتو در امتداد مرز آمريکا تا آبشارها حدود يک ساعتي در راه خواهيد بود. آب هاي اين آبشارها از ارتفاع تقريبا 57 متري به پايين سرازير مي شوند. بازديدکنندگان مي توانند مسيرهاي ايجاد شده در کنار آبشارها قدم بزنند و به تماشاي آن ها از فاصله بسيار نزديک بپردازند. آبشار نياگارا و غار نياگارا براي بيش از يک قرن گردشگران و افراد بي پروا و ماجراجو (Daredevils) را به خود جذب کرده است. بين قرن هاي نوزدهم و بيستم افراد مختلف با ساختن انواع قايق ها و خمره هاي چوبي دست ساز تلاش هاي فراواني براي سقوط از اين آبشار انجام دادند که با نمايش ها و آکروبات بازي نيز همراه بود و منجر به ايجاد شهري مجاور آبشار نياگارا با جوي کارناوالي شد  که همچنان و تا به امروز نيز پا برجاست.
 
 
 
2.    پارک ملي بنف (Banff) و کوهستان راکي
پارک ملي بانف در قلب کوه هاي با شکوه راکي در استان آلبرتا قرار دارد و يکي از زيباترين مناظر کانادا را به نمايش مي گذارد. امکان دسترسي راحت به درياچه هاي فيروزه اي رنگ، قله هاي پوشيده از برف و يخچال هاي طبيعي در پارک بانف فراهم شده است. درياچه لوئيز جواهر پارک است جايي که آب هاي سبز منعکس کننده کوه هاي اطراف هستند و بازديدکنندگان مي توانند به راحتي در اطراف آب قدم بزنند. همچنين مي توانيد يک رانندگي فراموش نشدني را در مسير Icefields Parkway که از درياچه لوئيز تا جاسپر هست تجربه کنيد و از شهر بانف ديدن کنيد. در انتهاي جنوبي پارک شهر کوچک و دوست داشتني بانف قرار دارد که در آن همه چيز از انواع اقامتگاه ها گرفته تا انواع رستوران ها و مغازه هايي براي خريد وجود دارد.
بانف در فصل زمستان به منطقه وسيع ورزش هاي زمستاني تبديل مي شود و از مرکز اسکي درياچه لوئيز و دهکده سان شاين به عنوان دو تا از برجسته ترين مراکز اسکي کانادا ياد مي شود. 
 
 
3.    برج CN  شهر تورنتو
برج CN در بزرگترين شهر کانادا در کنار آب هاي درياچه انتاريو قرار دارد که به عنوان يکي از معروف ترين نماد هاي کانادا به حساب مي آيد. اين برج با ارتفاع 553 متر، يکي از مرتفع ترين سازه هاي جهان است. يکي از امکانات موجود در اين برج، رستوران گردون 360 درجه آن با غذاهاي بي نظيرش است که اکثر بازديدکنندگان برج را به سوي خود جذب کرده است. کساني که به اين رستوران مجلل مراجعه مي کنند مطمئنا در هنگام سرو غذا از چشم انداز و منظره زيباي شهر و درياچه اطراف آن لذت خواهند برد.
 
4.    شهر قديمي کبک
شهر قديمي کبک به عنوان ميراث جهاني در يونسکو ثبت شده است. اين شهر به دو بخش شهر بالا و شهر پايين تقسيم شده است و داراي تاريخي ترين و قديمي ترين ساختمان ها مي باشد. شهر پاييني در کنار رودخانه سنت لارنس قرار گرفته و محل اصلي سکونت مردمش و اقامتگاه Chateau Frontenac و بسياري از گنجينه هاي نفيس ديگر مي باشد. شهر بالايي بر روي صخره هايي با ارتفاع 100 متر قرار دارد و شهرت آن به خاطر وجود دشت هاي آبراهام (جنگ هفت ساله کبک)، ميدان Place d’Armes و پارک تاريخي Artillerie مي باشد. اين منطقه يکي از محبوب ترين مناطق تاريخي کانادا است که به خاطر حضور گردشگران در اين منطقه، رونق يافته است. علاوه بر سايت هاي تاريخي، گردشگران شاهد هنرمنداني خواهند بود که آثار هنري خود را در کنار رودخانه Rue du Tresor به نمايش گذاشته اند. در اين منطقه موزه هاي جالبي مانند موزه La Civilisation و همچنين انواع مغازه ها و رستوران ها وجود دارد.
 
5.    ويستلر (Whistler) 
تنها بعد از دو ساعت رانندگي به پيست اسکي معروف ونکوور و دهکده ويستلر خواهيد رسيد. ويستلر هميشه به عنوان يک منطقه مهم ورزشي زمستاني شهرت داشته است، اما فراموش نکنيد که اين شهر در فصل تابستان، مقصد هواداران و علاقه مندان گلف و دوچرخه سواري در کوهستان است. اين شهر در طول سال هميشه شلوغ و پر جنب و جوش است. اين دهکده در سال 2010 زماني که به عنوان يکي از نقاط برگزاري بازي هاي المپيک زمستاني انتخاب شد توجه بسياري از جهانگردان را به خود جلب کرد. امکانات اين منطقه شامل پيست اسکي در کلاس جهاني، هتل ها، انواع رستوران ها و همچنين مکان هاي تفريحي روباز با منظره زيباي کوهستان مي باشد.