ارزانترين کشورها براي سفر ايرانيان | ارزانترين کشور آسيايي براي سفر

تقريبا هر مسافري در زندگي خود حداقل يک بار با حساب بانکي خالي مواجه شده است. تصور کنيد که تمام تلاش خود را براي تنظيم بودجه خود مي کنيد، مقدار پول مورد نياز براي سفر خود را پس انداز مي کنيد، به مسافرت خارج کشور مي رويد، اما ناگهان حساب تان خالي مي شود. دقيقا مثل اينکه هرگز پولي در حسابتان نبوده است. حتي يادتان نمي آيد که تمام اين پول ها را در کجا خرج کرديد؟
سفر کردن دقيقا اينگونه است. خيلي بيشتر از آن چيزي که فکرش را بکنيد بايد براي آن پول خرج کنيد. آنقدر در تب و تاب و هيجان سفر غرق مي شويد که بيشتر از آن چيزي که برنامه ريزي کرده ايد، پول خرج مي کنيد. در اين هنگام تازه متوجه مي شويد که مقصد شما خيلي گران تر از آن چيزي بوده که فکرش را مي کرديد. مخارج اضافي را مي توانيد به هزينه غذا و مکان اضافه کنيد.
براي دانستن ليستي از ارزان ترين شهرها براي سفرهاي خارجي بايد به مقايسه هزينه هاي مورد نياز در سفر به آن ها بپردازيد. مجله الي گشت با مقايسه و کاوش در مورد ارزان ترين شهرها براي سفرهاي خارجي تعدادي از آن ها را براي معرفي به شما انتخاب کرده است. در ادامه اين مطلب با شهرهايي آشنا مي شويد که با کمترين هزينه ها اما با امکانات مناسب مي توانيد به آن ها سفر کنيد يا براي آن ها تور بخريد. بسياري از اين شهرها در قاره آسيا و جزو کشورهاي همسايه يا نزديک به کشورمان ايران قرار دارند اما جاذبه هايي مطرح در دنيا و در ميان گردشگران محسوب مي شوند.
آفريقاي جنوبي از جمله مقاصد ارزاني است که خيلي‌ها با توجه به درگيرهاي داخلي و تبليغات سياه درباره شرايط اجتماعي و فرهنگي مردمش، آن را به عنوان گزينه سفر انتخاب نمي‌کنند، با اين حال «Post Office»  (يکي از بزرگترين زنجيره‌هاي خدمات مالي انگليس) در گزارش سالانه که پاييز اخير منتشر کرده «کيپ تاون» را در آفريقاي جنوبي به عنوان ارزان‌ترين مقصد سفرهاي بلندمدت معرفي کرده است. شاخص‌هاي اين انتخاب ميانگين قيمت مواد غذايي، نوشيدني و خريدهاي ضروري در 34 مقصد سفر بوده است.
لبته يکي از کشورهايي که ميشه با هزينه کم و البته دردسر کم رفت ، کشور مالزي (کوالالامپور) هست  که با هزينه اي حدود 2 ميليون تومن ميشه سفر کرد ،البته بعضي روزها به 4 ميليون هم ميرسه ، مثل تعطيلات نوروزي. يعني دو برابر ميشه ، و گاهي سه چهار برابر.
 مهمترين نکته که سفر مالزي رو بي دردسر ميکنه عدم نياز به ويزاست ، چون ايرانيا براي سفر به مالزي نيازي به ويزا ندارند ، ويزا رو تو خود فرودگاه مالزي به صورت رايگان دريافت ميکنيم ، يعني فقط يه مهر تاييد ، همين
البته همونطور که ميدونيد بايد حتما گذرنامه داشته باشين چه براي مالزي چه هرکشور ديگه اي ، که از اعتبار اين گذرنامه هم بايد حداقل 7 ماه باقي مونده باشه. و بايد عوارض خروج از کشور رو براي سفر به هرکشوري که ميخواين به صورت هوايي بريد هم پرداخت کنيد (عوارض خروج از کشور رو ميتونيد به صورت آنلاين در گوگل جستجو کنيد و از سايت بانک ملي پرداخت کرده و فيش رو پرينت بگيريد و همراه خودتون به بخش کنترل پاسپورت در فرودگاه ارائه بدين) يکي ديگه از چيزهايي که بايد همراه خودتون ببريد سيم کارت و ارز هست.

نپال

هزينه ارزان اقامت و گشت و گذار در اين سرزمين بلند باعث شده تا امروزه در ميان گردشگران نيز بسيار مشهور شود و علاقه‌مندان زيادي را وادار به بستن چمدان به قصد اين کشور کند. شايد هنوز مراکز اقامتي مناسبي در دسترس نباشد، اما اگر کمي سختي به خودتان بدهيد، مي‌توانيد خيلي ارزان در اين کشور گشت و گذار کنيد. اگر واقعا سفري ارزان‌قيمت را در نپال دنبال مي‌کنيد حتي مي‌توانيد با روزي حدود هشت دلار هم به اين کشور سفر کنيد؛ اما هزينه يک شبانه‌روز اقامت در اين کشور معادل 20 دلار تعيين شده است يعني چيزي حدود 60 هزار تومان.

يونان

يونان از ذيرباز به معماري هاي رويايي وزيبا و سواحل رومانتيک معروف بوده است. جزء بهترين قطب هاي گردشگري اروپا محسوب مي شود که اوضاع بد اقتصادي روي قيمت هاي آن تاثير گذاشته است. اقتصاد يونان به درآمد گردشگران و پولي که از طريق آن ها به بازار وارد مي شود، نياز دارد. توصيه ما به شما اين است که در فصل تابستان به اين کشور قديمي زيبا سفر کنيد و از سواحل آفتابي آن لذت ببريد.
اسپانيا نيز همانند يونان از مشکلات اقتصادي رنج مي‌­برد و درآمد ناشي از گردشگري مي­‌تواند کمکي خوب به اقتصاد اين کشور باشد. اين کشور زيبايي­‌هاي بي‌شماري دارد، غذاهاي بي­‌نظير، تاريخي غني که در معماري ساختمان­‌ها و موزه‌­ها به نمايش گذاشته شده و منظره‌­هاي زيبا مانند رشته کوه‌­هاي پيکوس دِ اروپا (Picos de Europa).

هند

کمتر کشوري را مي‌توان يافت که همانند هند بتواند شما را غرق در زيبايي‌ها و عجايب خود کند. غذاهاي خوشمزه و خاص، صداها و موسيقي‌هاي روح‌انگيز، رنگ‌هاي زنده و شاد، پيچيدگي و ترکيب زبان و اديان به همراه ترکيبي از فرهنگ‌هاي مختلف در اين کشور تمامي ندارد. در کنار اين زيبايي‌ها و عجايب کشور هند، اين کشور يکي از مقاصد ارزان سفرهاي آسيايي نيز محسوب مي‌شود. در اين کشور علاوه بر لذت بردن از انواع زيبايي‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري متنوع، در هزينه‌هاي سفر خود نيز صرفه‌جويي خواهيد کرد. هر دلار آمريکا حدود 60 روپيه هند بوده و هزينه‌ها در اين کشور پايين هستند. براي اقامت در اين کشور با توجه به بودجه‌اي که مي‌خواهيد صرف آن کنيد، مي‌توان مکان‌هاي مناسب و ارزاني را پيدا کرد. حتي در هندوستان مکان‌هايي وجود دارند که در آن‌ها به شما غذاي رايگان داده و يا حتي بدون دريافت يک ريال از شما، به شما جاي اقامت مي‌دهند.

بنگلادش | Bangladesh

اگر شما به دنبال يک مکان مقرون به صرفه اما جالب و جذاب مي گرديد، بنگلادش مقصد بسيار مناسبي برايتان خواهد بود. جالب است بدانيد که بزرگترين جنگل هاي مانگروي دنيا در کشور بنگلادش قرار دارند. علاوه بر اين، طولاني ترين ساحل شني دنيا هم در شهر Cox’s Bazar اين کشور واقع شده است. بنابراين، همانطور که مي بينيد در اين کشور جاذبه هاي طبيعي و تاريخي بسيار منحصر به فردي وجود دارند که مي توانيد به ديدنشان برويد. شما مي توانيد با حدود 1.80 دلار، در يکي از رستوران هاي ارزان قيمت اين کشور غذا ميل کنيد. به طور کلي هر مسافر تنها و بک پکر، حدودا روزي 23 دلار در اين کشور خرج خواهد کرد.

مصر

از اهرام باشکوه گرفته تا پاپيروس و بطلميوس مصر و هر آنچه اين مقصد را به يکي از هيجان‌انگيزترين و درعين‌حال مقرون‌به‌صرفه‌ترين مقصدهاي بليط هواپيمايي مي‌سازد، در انتظار سفر ماجراجويانه شما به اين سرزمين تاريخي است. خيالتان راحت باشد، مصر با زيبايي‌هاي بکر طبيعت، از رود نيل شفابخش تا درياي سرخ باابهت ارزان‌ترين سفر را براي شما رقم مي‌زند.

جزيره بالي در اندونزي

جزيره بالي مقصد زيبايي است آن هم براي کساني که نمي‌خواهند هزينه‌هاي زيادي را صرف کنند. در جنوب، به ويژه اطراف «کوتا» (Kuta) هزينه‌ي اتاق براي هر شب 1 دلار (3600 تومان) بيشتر از بسياري از نقاط ديگر در جهان است. با اين وجود، درست کنار آن‌ها اتاق‌هايي وجود دارد که هزينه‌ي اقامت يک شب در آنجا چيزي کمتر از 10 دلار (36000 تومان) است. هر چند پرواز به جزيره، طولاني و گران‌قيمت محسوب مي‌شود، اما هزينه‌ها در جزيره به طرز شگفت‌آوري ارزان است. هزينه‌ي اغلب غذاهاي محلي 2 دلار (7200 تومان) و غذاهاي غربي 4 دلار (14400 تومان) است. فعاليت‌هايي مانند غواصي هزينه‌اي بيش از 10 دلار (7200 تومان) در پي نخواهد داشت. علاوه بر اين، زماني که شما بخش جنوبي و توريستي جزيره را ترک و به مناطق مرکزي جزيره سفر کنيد، هزينه‌هايتان کمتر نيز خواهد شد.