با مهیج ترین پل های معلق ایران آشنا شوید

پل برای اتصال دو نقطه مختلف در دو سوی یک رودخانه یا دره یا چشم‌انداز طبیعی دیگر می‌تواند استفاده شود. ولی قرار نیست لزوما همیشه این گذرگاه هوایی بسیار محکم و ثابت باشد، بلکه می‌تواند یک پل لرزان و متحرک باشد که همان پل معلق نامیده می‌شود. در هنگام عبور از پل معلق شما به مقصد رو به روی خود فکر نمی‌کنید، بلکه تمام حواس‌تان به گذرگاه متحرکی است که از روی آن عبور می‌کنید. گذرگاهی که باعث می‌شود شما با احتیاط زیاد و با هیجان وصف‌ناپذیر در ارتفاعات حرکت کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از هیجان انگیزترین پل‌های معلق ایران آشنا کنیم.

پل معلق پیر تقی : بلند ترین پل معلق ایران

پل معلق پیرتقی در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین از توابع خلخال شاید یکی از بلند ترین پل های معلق ایران باشد. عبور از این پل که از روی دره های عمیق می گذرد با تکان هایش قطعا یکی از هیجان انگیز ترین لحظات را برای بازدید کننده ها به ارمغان خواهد آورد.

این پل، درست شبیه تصویرهایی است که از پل های خطرناک دنیا دیده اید. بلند و طولانی با طناب هایی که چوب های لرزان را کنار هم نگه داشته و از روی دره های عمیق می گذرد. این پل در محل اتصال دو رودخانه گیوی چایی و قزل اوزن ساخته شده و 70 متر طول و یک متر عرض دارد و ارتفاع آن از رودخانه به 60 متر می رسد.

پل معلق مشگین شهر : اولین پل معلق ایران

آن چه که در گوشه ای از طبیعت زیبای مشگین شهر اردبیل انتظارمان را می کشد پلی معلق است که بر روی رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین شهر قرار گرفته است. عبور از روی این پل می تواند به فراموش نشدنی ترین هیجان زندگی تان تبدیل شود. این پل ۲ متر عرض و با توجه به تعداد روزهای سال، ۳۶۵ متر طول دارد و به عنوان طولانی ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می شود. احداث آن در ارتفاع 80 متری باعث شده تا به گذرگاهی سرشار از هیجان بدل شود و طرفداران بسیاری از سنین مختلف پیدا کند.

پل معلق دره خرینه : بلندترین پل معلق خاورمیانه

دره خزینه، نام یکی از زیباترین و کم‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی استان لرستان است که از شباهت بسیار زیادی با منطقه مشهور «گرند کانیون» در آمریکا نیز برخوردار است. این منطقه حیرت‌انگیز در میان جاده پلدختر به سمت اندیمشک و در مجاورت روستایی هم‌نام با خود واقع شده است. رودخانه کرخه با عبور از میان این دره یک منظره شگفت‌انگیز را پدید آورده است.

یکی از مهیج‌ترین پل‌های معلق ایران در همین منطقه واقع شده است. پل معلق دره خزینه با ۸۵ متر ارتفاع بلندترین پل معلق ایران و خاورمیانه است. طول آن ۱۱۲ متر بوده و از به اتصال چوب‌های روسی و چهار طناب کابلی ساخته شده است. جالب اینجا است که یک سمت این پل در استان لرستان واقع شده و سمت دیگر در استان ایلام قرار دارد. آیا تا به حال شده است برای عبور از یک استان به استان دیگر آدرنالین ترشح و کلی هیجان را تجربه کنید؟

پل معلق نمک آبرود

در منطقه زیبا و گردشگری نمک آبرود استان مازندران و در نزدیکی قلعه دیو حمام پل معلق نمک آبرود ایجاد شده که به یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر این منطقه بدل شده است و همه روزه گردشگران بسیاری به این منطقه سفر کرده تا از روی این پل عبور کنند. این پل که بر روی منظره های زیبا، سر سبز و طبیعی نمک آبرود ایجاد شده، به دلیل عرض کمی که دارد تنها یک نفر می تواند از روی آن عبور کند.

 
اگر به دنبال تجربه هیجانات جدید در سفرهای خود هستید، عبور از پل های معلق را در برنامه های سفر خود به شهرهای نمک آبرود، لرستان، مشکین شهر و شهر هشتجین از توابع خلخال قرار دهید. تا بر لذت تماشای مناظر، هیجان و اندکی ترس شیرین را بیافزایید