هزینه های سفر به مالزی

تجربه ی سفر به مالزی با تور مالزی تجربه ی بسیار منحصر بفرد و به یاد ماندنی ای خواهد بود به این دلیل که تفاوت زیادی با همسایه هایش در جنوب شرقی آسیا دارد. یکی از برتری های تور مالزی به نسبت تورهای دیگر این است که همه چیز در خود دارد از جنگل های انبوه سرسبز گرفته تا حیات وحش بی نظیر تا سواحل بی کران و زیبا، فرهنگ سنتی و مدرن، غذاهای خوشمزه ی محلی و .... گشت و گذار در بورنئو و غواصی در قعر آب های شفاف از آن دست تجربه هایی است که اصلا نباید از دست بدهید. پیشنهاد می کنیم مالزی را با آرامش بگردید تا بتوانید از همه ی آن لذت ببرید. یکی از مهم ترین سئوال هایی که اکثر افراد هم می پرسند این است که هزینه ی سفر به مالزی چقدر است و دخل و خرج در آن جا چگونه محاسبه می شود. برای دانستن جواب آن با ما باشید.
هزینه تسهیلات: در مالزی با رنج وسیعی از محل های اقامتی روبرو هستید از هتل های معروف 5 ستاره گرفته تا هتل های ارزان تر و هاستل های کوچک تمیز و سوییت. هزینه ی اقامت در خوابگاه شبی 25 تا 50 MYR است که البته این هزینه در شهرهای بزرگی مثل کوالالامپور کمی متفاوت تر است. یک اتاق خصوصی شبی 75 MYR هزینه بردار است. در بیشتر این هاستل ها هم صبحانه و هم وای فای به صورت رایگان موجود است ولی اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، معمولا آشپزخانه ای در آن ها وجود ندارد.
اگر دوست دارید تا در یک هتل مشهور میان رده بمانید باید انتظار شبی 200 MYR را داشته باشید.
غذا: یکی از خوشمزه تری بخش های سفر به مالزی، تجربه ی چشیدن غذاهای خوشمزه است. غذا در مالزی ارزان است به طوری که مثلا برای یک وعده غذای خیابانی کافیست 5 MYR بپردازید. اگر بخواهید در فست فودهای به نام مثل مک دونالد غذا بخورید، هزینه ی آن 14 MYR می شود. برای صرف غذا در یک رستوران میان رده، انتظار پرداخت 25 MYR را داشته باشید.
حمل و نقل: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد، بهترین روش است. برای استفاده از اتوبوس باید هزینه ی 15 تا 20 MYR بپردازید (به ازای 1 ساعت). مثلا اتوبوسی که از پنانگ راهی کوالالامپور باشد، 50 MYR دریافت می کند، این در حالیست که می تواند با هزینه ی 100 MYR و با هواپیما، این مسیر را طی کنید.
فعالیت ها: بیشتر تفریحات و جاذبه هایی که در سفر به مالزی با آنها روبرو می شوید، بسیار ارزان هستند. هزینه ی غواصی برای 2 روز چیزی حدود 250 تا 300 MYR است. هزینه ی رفتینگ چیزی حدود 200 MYR می شود و هزینه ی ورودی به بیشتر پارک های ملی هم حدود 20 MYR است.
توصیه هایی برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها
در صورتی که می خواهید با تاکسی رفت و آمد کنید، حواستان به یک نکته باشد. تاکسی های مالزی در این کشور از تاکسی متر استفاده نمی کنند و به همین دلیل حتما قبل از اینکه تاکسی راه بیفتد، بر سر قیمت با راننده به توافق برسید.
تامان نگارا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی است. ممکن است شما دوست داشته باشید تا مدتی را در آن جا بمانید، اگر دوست ندارید پول به محل اقامتی بدهید، می توانید در آن جا خودتان کمپ بزنید که هزینه ی آن 5 MYRن از آن دست تجربه هایی از از  به ازای هر شب است.
بسیاری از افراد وقتی اسم غذاهای خیابانی و دکه های غذایی در خیابان به گوششان می خورد فورا فکر می کنند که حتما تمیز نیست اما اشتباه نکنید، غذاهای خیابانی مالزی نه تنها خوشمزه بلکه بسیار تمیز و ارزان هستند و از نظر خیلی ها، بهترین طعم ها را در همین غذاها می توان پیدا کرد. 
یکی از بهترین کارهایی که در سفر به مالزی برای کم کردن هزینه هایتان می توانید بکنید این است که از تورهای پیاده روی رایگان استفاده کنید. از این تورهای پیاده روی رایگان در گوشه و کنار خیابان های کوالالامپور زیاد پیدا می شود پس فرصت را از دست ندهید. چرا که نه تنها می توانید با آن جاهای مختلف را ببینید بلکه این فرصت را پیدا می کنید تا با فرهنگ و مردم مالزی هم بیشتر آشنا شوید.