پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت کانادا چیست؟

پيکاپ ويزا کانادا چيست؟ 
پيکاپ ويزا يا پيکاپ پاسپورت، بهترين شيوه براي اخذ ويزاي کشورهايي است که در داخل ايران سفارت‌خانه ندارند. در اين شيوه، نماينده‌اي از طرف متقاضي، پاسپورت‌ها را به سفارت کشور مقصد مي‌برد و کليه‌ي مراحل اخذ ويزا شامل ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن را انجام مي‌دهد. بنابراين زماني که شما قصد سفر به کشور کانادا را داريد بايستي براي درخواست ويزاي کشور کانادا از طريق يکي از کنسولگري هاي کشورهاي واسطه و يا همسايه اقدام نماييد. ايرانيان براي درخواست ويزا بايد يکبار براي انجام مصاحبه و انگشت نگاري و گرفتن عکس به يکي از سفارت خانه هاي کانادا در کشورهاي همسايه مراجعه کنند. در حال حاضر کشورهاي امارات، ترکيه و ارمنستان از متداول ترين کشورهايي هستند که ايرانيان جهت اخذ ويزاي کشور کانادا به آنجا سفر مي کنند. خدمات پيکاپ ويزاي کانادا در اين کشورها شامل خدمات پيکاپ ويزاي کانادا از استانبول، پيکاپ ويزاي کانادا از آنکارا، پيکاپ ويزاي کانادا از دبي، پيکاپ ويزاي کانادا از ابوظبي و  پيکاپ ويزاي کانادا از ايروان مي باشد.
 
روند درخواست پيکاپ ويزا يا پيکاپ پاسپورت به چه صورت است؟
شما متقاضيان ويزا بعد از انجام مراحل درخواست ويزا، مصاحبه و انگشت‌نگاري در سفارت کشور موردنظر، بايد منتظر ايميل يا نامه‌ رسمي سفارت بمانيد. پس از تکميل مدارک خواسته شده و فرم درخواست ويزا با يکي از اين دو وضعيت مواجه خواهيد شد : با ويزاي توريستي شما جهت سفر به کانادا موافقت شده يا موافقت نشده است. 
در صورت موافقت با ويزاي توريستي شما مي توانيد مجدداً به صورت حضوري به آن کنسولگري مراجعه کرده و پاسپورت خود را جهت صدور ويزا تحويل دهيد و پس از صدور ويزا که حدودا چند روز به طول مي انجامد پاسپورت خود را تحويل بگيريد، راه ديگر  اين است که شما اين کار را به متخصصين  ما بسپاريد . ما پاسپورت شما را به سفارت فرستاده و پس از صدور ويزا از سفارت تحويل گرفته و به شما در ايران تقديم  خواهيم کرد. روش پيکاپ ويزا از لحاظ زمان و هزينه براي شما بسيار به صرفه خواهد بود زيرا دردسر سفر مجدد شامل رزرو بليط، هتل، ترانسفر و رفت و آمدهاي درون شهري را به آن کشور نداريد  و هزينه آن نسبت به سفر مجدد شما ارزان تر خواهد بود. در حالت دوم که با ويزاي شما موافقت نشده، علت مردودي ويزا يا نبود مدارک کافي را نيز به اطلاع شما مي رسانند و مي توانيد درصدد رفع علت و تکميل نمودن مدارک برآييد و پس از رفع نواقص مجدداَ براي ويزا اقدام نماييد.
مدت زمان پيکاپ ويزاي کانادا چقدر مي باشد؟
 
پاسپورت شما بين 3 تا 4 روز کاري به سفارت تحويل داده مي شود. معمولا  کارهاي اداري صدور ويزا حدودا يک تا دو هفته طول مي کشد. در آخر پاسپورت با ويزا به شما تحويل داده مي شود. زمان دقيق براي انجام پيکاپ ويزا  وابسته به کشوري که سفارت کانادا در آن است و شما براي درخواست  ويزا اقدام کرده ايد، متفاوت است . اگر پيکاپ ويزاي شما از امارات (دبي يا ابوظبي) باشد حدود 10 تا 15 روز کاري به طول مي انجامد اما اگر از کشورهاي ارمنستان و ترکيه (آنکارا يا استانبول) باشد حدود 7 تا 10 روز کاري طول مي کشد.
 
مدارک لازم براي پيکاپ ويزاي کانادا چيست؟
پيکاپ ويزا متقاضي بستگي به نوع ويزاي درخواستي او دارد، چون مدارک براي ويزاي مهاجرتي و غير مهاجرتي متفاوت است. جهت پيکاپ ويزاي مهاجرتي کانادا بايستي پاسپورت امضا شده متقاضي، پرينت ايميلي که با ويزاي  او موافقت شده،دو قطعه عکس 4.5*3.5 (مهر، تاريخ، آدرس و شماره عکاسي ضروري است) و  صفحه آخر ايميل سفارت که شامل ايميل متقاضي، نشاني و تلفن مي باشد به صورت  تکميل شده را به همراه داشته باشد و يا به صورت غير حضوري به نماينده خود جهت امور پيکاپ ويزا تحويل دهد. براي ويزاي غير مهاجرتي پاسپورت امضا شده متقاضي، پرينت ايميل موافقت با ويزاي موقت  متقاضي، فرم وکالت نامه که بايد توسط متقاضي امضا شده باشد و امضاي آن بايد با امضاي موجود در پاسپورت همخواني داشته باشد را همراه داشت .