جاذبه های دوبی | جاهای دیدنی و مکان های گردشگری زیبا در دوبی

 دبي (دوبي) يکي از شهرهاي مهم امارات متحده عربي است. دبي يکي از هفت امارت امير نشين امارات متحده عربي است. دبي بيشترين جمعيت را در ميان اين هفت امارت دارد و دومين امارت بزرگ آن بعد از ابوظبي مي باشد. دبي از ديگر امارت‌هاي امارات متحده عربى متمايز مي باشد از اين لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6% از توليد ناخالص داخلي را تشکيل مي دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علي يا (JAFZ) و از گردشگري و ديگر خدمات تجاري مي باشد. تاسيسات و پيشرفت هاي زياد در صنايع و فعاليت هاي مختلف در دبي باعث شده تا توجهات جهاني را در تمام زمينه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رويدادهاي ورزشي و کنفرانس هايي که دراين شهر برگزار مي شود.

آب نماي دبي

 فواره دبي، بزرگترين آب‌نماي موزيکال دنيا و يکي از معروف‌ترين ديدني‌هاي دبي است که در درياچه‌ برج خليفه، با هزينه‌اي سنگين، ساخته شده. طول اين آب‌نما 275 متر است و آب را به اندازه‌ي يک ساختمان 50 طبقه به بالا پرتاب مي‌کند. هزاران نورافکن و چندين پروژکتور با رنگ‌هاي متفاوت در طراحي اين آب‌نما به کار رفته و نه تنها از تمام زواياي درياچه و برخي ساختمان‌هاي اطراف قابل مشاهده ‌است، بلکه حتي از بيش از 20 مايل دورتر ديده مي‌شود. آب‌نماي دبي طوري برنامه‌ريزي شده‌ که با موسيقي‌هاي بي‌کلام، پاپ و موسيقي عربي برقصد. جالب است بدانيد يکي از آهنگ‌هاي استفاده شده در اين آب‌نما، آهنگ امواج اثر آهنگ‌ساز ايراني است.


در جزيره پالم جميرا چه چيزي در انتظار شماست


1. پالم‌ ديره ساخته شده از تقريباً 1 ميليارد متر مکعب‌ تخته سنگ و ماسه مي باشد. کليه مصالح از معادن امارات‌ متحده عربي استخراج شد و بين اين سه جزيره بيش از يکصد هتل لوکس‌، ويلاها‌ و آپارتمان هاي‌ ساحلي مسکوني، تفرجگاه هاي‌ ساحلي، پارکهاي‌ تفريحي‌ آبي، رستورانها، مراکز خريد، امکانات ورزشي و چشمه‌هاي آب معدني درماني ساخته شده است.
2. پالم‌ جميرا‌ به شکل يک درخت نخل به مساحت بيش از 800 زمين فوتبال ساخته شده و درواقع شامل يک تنه ، يک تاج با 17 ساقبرگ‌ و يک جزيره هلالي پيرامون آن به شکل يک موج شکن 11 کيلومتري مي باشد. با بازديدي از جزيره پالم درواقع از “هشتمين عجايب جهان”‌  بازديد کرده ايد.
3. «مسجد جميرا» از زيباترين و معروفترين مسجدهاي شهر دبي است. رد اين مجد شاهد يک گنبد زيبا به ارتفاع 16 متر و دو مناره بطول تقريبي 40 متر و يک منبر بسيار زيبا و مجلل خواهيد بود. تصوير اين مسجد بعنوان سمبلي بر روي اسکناسهاي 500 درهمي دبي چاپ شده است. به تورست هاي خوش ذوق و سليقه پيشنهاد مي کنيم کعبه هنگام غروب آفتاب يک شب را در کنار مسجد جميرا بگذرانند تا از تماشاي نور پردازي فوق العاده بنا لذت ببرند.

برج خليفه ( Burj khalifa )

برج خليفه برجسته ترين ساختمان دبي مي باشد که با 829 متر بلندترين ساختمان جهان محسوب مي شود ، براي بسياري از گردشگران رفتن به اين برج و مشاهده 360 درجه دبي در طبقه 124 بسيار جذاب مي باشد و چشم انداز شهر در اين ارتفاع بسيار شگفت انگيز است و نکته مهم اين است که برج خليفه در سال 2010 افتتاح گرديد . اين مکان براي عکاسان و گردشگران که مي خواهند منظره زيبايي از دبي در شب مشاهده نمايند بسيار مناسب مي باشد .

نهر دبي (Dubai Creek)

نهر دبي شهر را به 2 بخش ديره به سمت شمال و بور دبي (Bur Dubai) در جنوب تقسيم مي‌کند. اين نهر يک عنصر معاصر در رشد شهر است، و براي اولين بار مهاجران را براي ماهي و مرواريد به اينجا جذب کرد. در 400 سال پيش روستاهاي کوچک در کنار نهر رشد کردند در حالي که عصر مدرن از دهه‌ي 1830 زماني که قبيله بني ياس در منطقه سکونت داشتند آغاز شد. عوارض بارانداز لنج در ساحل خور دبي يا نهر دبي، در شمال پل آل مکتوم (Al-Maktoum Bridge) قرار دارد و هنوز هم توسط معامله گران کوچک در سرتاسر خليج استفاده مي‌شود، برخي از لنج ها در اينجا بيش از صد سال قدمت دارند. شما مي‌توانيد از اينجا ديدن کنيد، و محموله‌ها را در حال بارگذاري و تخليه در داخل و خارج لنج ها ببينيد.

موزه دبي

يکي از بهترين جاذبه هاي گردشگري دبي موزه بي نظير اين شهر است که در سال 1787 براي دفاع از رودخانه دبي و در محدوده قلعه الفهيدي ساخته شده است. ديوارهاي اين قلعه ساخته شده از آجرهاي مرجاني سنتي هستند که توسط آهک به يکديگر چسبانده شده اند. طبقه بالا توسط تيرک هاي چوبي نگه داشته شده و سقف آن با ساقه هاي خرما، گچ و گل ساخته شده است. اين قلعه در گذشته کاربري هاي مختلفي از جمله محل زندگي حاکم و خانواده وي، محل شوراي دولت، پادگان و زندان داشته است.

 برج العرب

برج نمادين العرب چهارمين هتل بلند دنياست. اين هتل که تنها هتل هفت ستاره جهان مي باشد يکي از شگفتي هاي معماري و مهندسي است که خدمات بي همتاي لوکسي را در اختيار مراجعان خود قرار مي دهد. علاوه بر تمام امکانات و تجهيزات بسيار مدرن، اين هتل داراي يکي از بهترين اسپاهاي موجود در دبي مي باشد. درحاليکه دو رستوران اَل مُنتَها و اَل مَهارا شايسته توجه خاصي هستند ولي از اسکاي بار اين هتل نيز نبايد غافل شد. اين بار شيک نه فقط نوشيدني ها و ميان وعده هاي خوشمزه اي ارائه مي دهد بلکه چشم انداز شگفت انگيزي از شهر زيباي دبي را هم به نمايش مي گذارد.

پالم جميرا

پالم جميرا يکي از سه جزيره اي است که جزاير پالم نام دارند و در خليج فارس گسترده شده اند تا خط ساحلي دبي را 520 کيلومتر افزايش دهند. اين جزيره هاي مصنوعي که به دست بشر شده اند شبيه به يک درخت نخل است و در بالاي ليست جاذبه هاي شگفت انگيز شهر دبي قرار دارند. جزاير پالم به قدري با مهارت ساخته شده اند که به سختي مي توان باور کرد که آنها فقط ساخته دست بشر هستند. علاوه بر هتل ها و اقامتگاه هاي تفريحي شيک و زيبا، امکانات تفريحي و سرگرم کننده هيجان انگيز و رستوران هاي بي شمار موجود در اين جزيره، مي توان به قايق سواري با قايق هاي تفريحي يا تندرو در اطراف پالم جميرا پرداخت و يا با استفاده از مونوريل خود را به آتلانتيس ريزورت رساند و از امکانات بي حدش نهايت لذت را برد.