راههاي رفتن به کيش | راهنماي سفر به کيش | چگونه به کيش سفر کنيم

به گزارش شبکه اطلاع رساني هرمز؛به نقل از مرواريد نيوز: جزيره کيش که آن را به عنوان نگين خليج فارس مي نامند، يکي از بهترين مقاصد سفرهاي نوروزي مي باشد. سفر به اين جزيره زيبا در ايام نوروز با خودروي شخصي خودتان با اينکه کمي زمانبر تر از سفر هوايي است ولي در عين حال سفري جذاب و لذت بخش و ارزش حداقل يکبار امتحان کردن را دارد.
تنها راه دسترسي به جزيره کيش از طريق مسيرهاي دريايي مي باشد پس مسافران و گردشگران علاقمند به سفر زميني به کيش مي توانند به همراه وسيله شخصي خود از طريق يکي از بنادر چارک، لنگه و يا آفتاب از راه دريا با شناورهاي ايمن و مدرن با خودروي شخصي خود در قبال پرداخت هزينه اي وارد جزيره کيش شوند و با وسيله شخصي خود با آرامش به تماشاي تمام نقاط ديدني جزيره بروند و از سفر خود بيشتر لذت ببرند.
جزيره کيش يکي از زيباترين جزاير مرجاني جهان است که با بيش از 90 کيلومتر مربع وسعت در 18 کيلومتري کرانه جنوبي ايران و همچون نگيني در خليج فارس واقع شده است. در حال حاضر بالغ بر 20000  نفر در اين جزيره سکونت دارند که 82% آنها طي سالهاي اخير به کيش مهاجرت کرده اند.
جزيره کيش نخستين منطقه آزاد تجاري – صنعتي کشور است که با بيش از 58 هتل و مجتمع اقامتي و 8500 تخت پذيراي هزاران مسافر در روز مي باشد. هر ساله بر تعداد هتل هاي کيش افزوده مي شود و بطور متوسط ساليانه 2 هتل جديد در اين جزيره افتتاح مي گردد.

نکات سفر به کيش

هميشه پروازهاي رفت به کيش در روزهاي تعطيل و همچنين چهارشنبه‌ها گران‌تر از روزهاي ديگر است. همين نکته براي بليط بازگشت هم وجود دارد. يعني بليط بازگشت از کيش در آخرتعطيلات گران‌تر است. علاوه بر آن در تعطيلات رسمي زمستاني قيمت بليط سر به فلک مي‌گذارد. بر طبق مشاهدات ارزان‌ترين زمان سفر به کيش مهر و اسفند است.

عصر سفر کنيم

اگر کار اداري نداريم بهتر است سفرمان را موکول به عصر کنيم. صبح‌ها تعداد مراجعه‌  مسافران بيشتر و درنتيجه بليط هم گران‌تر است. براي مثال ارزان‌ترين بليط يک‌طرفه‌ از تهران به کيش موقع نوشتن اين گزارش براي تعطيلات آخر هفته آينده 249 هزار تومان قيمت دارد که ساعت 17 پرواز مي‌کند. اما براي همين روز بليط‌هاي ساعت‌هاي 6 تا 9 صبح به 400 هزار تومان هم مي‌رسند.

راه هاي دسترسي جزيره کيش

اگر برنامه سفر کيش داريد، مي توانيد از طريق راه هاي مختلفي به اين جزيره سفر کنيد. به منظور دسترسي به جزيره کيش راه هاي متنوعي نظير هواپيما، کشتي، اتوبوس و اتومبيل شخصي وجود دارد که مسيرها را به ترتيب زير بيان خواهيم کرد.
 

  • مسير جاده اي تهران – قم – کاشان – نايين – مهريز – شهربابک – سيرجان – بندرعباس – بندرلنگه به طول 1509 کيلومتر
  • مسير ريلي تهران – بندرعباس به طول 1600 کيلومتر که تقريبا 20 ساعت در راه هستيد.
  • مسير هوايي تهران – کيش که يک ساعت و نيم زمان شما را مي گيرد.

متدوال ترين روش براي سفر به کيش هواپيماست اما اگر عجله اي نداريد و قصد داريد در مسير سفر به کيش زمان بيشتري را با دوستان و خانواده خود بگذرانيد و البته از جاذبه هاي داخل مسير نيز لذت ببريد، مي توانيد با تهيه بليط قطار تهران بندرعباس به اين هدف خود برسيد؛ مطمئنا سفر به کيش با قطار نيز از جذابيت هاي خاص خود برخوردار است. براي خريد بليط قطار نيز مي توانيد همين حالا بصورت آنلاين اقدام کنيد.
وسيله حمل و نقل هيجان انگيز بعدي نيز براي سفر به کيش، اتوبوس است؛ طبيعتا سفر با اتوبوس نسبت به هواپيما و قطار خسته کننده تر است اما به ياد داشته باشيد اتوبوس تنها وسيله اي است که در ميان راه مي تواند توقف هاي طولاني تري داشته باشيد که در نتيجه بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهرهاي ميان راه را نيز براي شما به ارمغان خواهد آورد. اگر از تهران عازم کيش باشيد، در ميان راه در شهرهايي نظير اصفهان، شيراز و بندرعباس توقف خواهيد داشت که در نتيجه بازديد از جاذبه هاي توريستي اصفهان و شيراز نيز براي شما ميسر خواهد شد. لازم بذکر است که همچون قطار شما مي توانيد بليط اتوبوس خود را نيز بصورت آنلاين تهيه کنيد. مقصد نهايي زميني با توجه به مسير دلخواه، يکي از شهرهاي بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب است.

مهمترين محورهاي مواصلاتي به مبادي دريايي كيش

مسافران و گردشگراني كه قصد دارند از طريق راه هاي زميني به كيش مسافرت نمايند بايستي از طريق راه هاي زميني منتهي به 3 بندر چارك، لنگه و آفتاب و پس از آن مسافرت دريايي به كيش اقدام نمايند. شناورهاي در نظر گرفته شده جهت حمل و نقل در اين مسيرها امكان حمل خودرو را نيز دارند. تنها راه زميني به بندر آفتاب از طريق بندر چارك مي باشد، لذا مسافريني كه قصد دارند سفر دريايي كوتاه تري از طريق بندر آفتاب به كيش داشته باشند بايستي ابتدا به بندر چارك سفر نمايند. شايان ذكر است سرويس هاي جهت تردد به بنادر ورودي كيش در مسيرهاي آفتاب به چارك، چارك به لنگه و بندرعباس (ميدان شهيد حقاني) به چارك و لنگه و بالعكس آماده ارائه خدمات به مسافرين محترم برقرار مي باشند. جهت دسترسي به محورهاي مواصلاتي اصلي ذكر شده در ذيل علاوه بر خطوط اتوبوس راني بين شهري، از برخي از شهرها سفر با قطار نيز انجام مي گيرد.

در انتخاب محل اقامت و هتل خود در کيش به چه نکاتي توجه کنيم

در انتخاب هتل بيشتر از انتخاب پرواز بايد حساس بود، چراکه کيفيت هواپيما ها ي ايران همه از نظر کيفيتي مشابه هم هستند، پس در انتخاب تور کيش به هتل محل اقامت خود بيش از پرواز دقت کنيد. شاخص هاي هتل هاي خوب در کيش که پاسخگوي نياز هاي شما باشد به اين شرح است:

  • هتل محل اقامتتان نزديک به اسکله تفريحي کيش باشد.
  • به سايت هتل انتخابي خود سري بزنيد، هميشه صفحه نظرات کاربران بهترين راه کسب اطمينان کردن از کيفيت يک هتل است.
  • در کيش هتل هاي مختلفي وجود دارد، در هتلي اقامت کنيد که از 3 ستاره بالا باشد.
  • ليستي از تمامي هتل هاي کيش مي تواند کمک خوبي باشد تا با قفکر بازتري انتخاب کنيد. هتل داريوش، شايان، پارميس و سورينت از بهترين هتل هاي 5 ستاره و فلامينگو ، آريان از بهترين هتل هاي 4 ستاره هستند.