معرفی بهترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی ایتالیا

 ایتالیا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در قسمت جنوب اروپا قرار گرفته است. این کشور با پیشینه ی تاریخی، مهد تمدن و فرهنگ و هنر است. بزرگترین هنرمندان جهان در این کشور زیبا آثار شگفت انگیز خود را خلق کرده اند. کشوری مملو از بنای تاریخی و شهرهای هنری که همراه با متنوع ترین تفریحات و غذاهای فوق العاده می باشد. به گزارش یونسکو بیشترین ثبت میراث فرهنگی مطعلق به ایتالیا می باشد. همسایگان مرزی شمالی عبارتند از فرانسه، سوئیس، اسلوانی واتریش هستند. پایتخت ایتالیا، رم، مرکز تمدن دنیای غرب و مذهب کاتولیک در جهان است. مساحت ایتالیا 301،338 کیلومتر مربع و واحد پول آن یورو می باشد. ایتالیا از لحاظ آب و هوایی در قسمت شمال به دلیل وجود کوه های آلپ سرد و در قسمت جنوبی آب و هوای خشک و گرمی دارد. رم، ونیز، میلان و فلورانس از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشند که مشروحی از آن را در زیر مطالعه می فرمائید.

 
کانال بزرگ ونیز (VENICE GRAND CANALS)
شهر ونیز در قسمت شمالی ایتالیا واقع شده است. مسیر ارتباطی مردم این شهر رویایی و رومانتیک کانال های بزرگ و کوچکی است که این شهر زیبا را مزین کرده است. اطراف کانال بزرگ را بناهای تاریخی پوشانده است.
 
 
برج کج پیزا (LEANING TOWER OF PISA)
برج کج پیزا یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی ایتالیا می باشد که ساخت آن نزدیک به دو صده در بازه ی زمانی سال 1100 میلادی تا 1990 میلادی به طول انجامیده است. این بنای جذاب تاریخی به دلیل پی ریزی کج و و معماری عجیب و نا مرسوم آن معروف می باشد.
 
 
کولوسئوم رم
کولوسئوم رم آمفی تئاتری با گنجایش تقریبی 80000 هزار نفر و 80 درب ورودی می باشد. این آمفی تئاتر که امروزه میزبان تعداد زیادی از گردشگران از تمامی نقاط جهان است روزگاری بستر نبرد میان گلادیاتورها با حیوانات وحشی بوده است.
 
 
کلیسای سنت مارک (ST MARKS BASILICA)
کلیسای سنت مارک با معماری ترکیبی بی نظیر جایگاه گنجینه های ارزشمند هنری مکانی پر بازدید و پرطرفدار واقع در میدان پیازا سان مارکو ونیز می باشد. این کلیسا تاریخی در قرن یازده ساخته شده است.
 
شهر واتیکان (VATICAN CITY)
شهر واتیکان به عنوان کوچکترین شهر جهان معروف است با مساحت 500 متر مربع که توسط دیوارهای واتیکان احاطه شده است. کلیسا، کاخ واتیکان در قلب این دیوارها قرار گرفته است. آثارهنرمندان بزرگ نظیر میکلانژ، پیتا، برنیتی و بسیاری دیگر در کلسیای سنت پیتر قرار دارد.
 
کلیسای سنت پیتر رم (SAINT PETER)
یکی از جذاب ترین بناهای تاریخی هنری واتیکان کلیسای سنت پیتر می باشد با گنبد بسیار زیبا که توسط میکل آنژ رنگ آمیزی شده است. این بنای تاریخی در قرن شانزدهم ساخته شده است.
 
 
شهر پمپی (POMPEII)
پمپی یکی از قدیمی ترین شهرهای رم می باشد. سرتاسر شهر را بناهای 2000 ساله پوشانده است. بازمانده های آتشفشانی وزوویو (Vesuvius) که شامل مجسمه ها و خرابه هایی میباشد که توسط باستان شناسان آماده و به دید عموم رسید.